Handelsbetingelser

Nedenstående betingelser gælder for alle køb af varer i bObles ApS’s online shop på www.bobles.dk samt øvrige domæner ejet af bObles ApS.

Disse handelsbetingelser accepteres af kunden i forbindelse med afgivelse af ordren, og vil endvidere til enhver tid være tilgængelige på bObles online shop. Læs dem venligst grundigt. Vi opdaterer løbende disse betingelser – ændringer vil så blive vist på www.bobles.dk.

bObles online service

Butiksdelen af www.bobles.dk er bObles egen online bestillings-, købs- og informationsservice. Du kan bestille online hele døgnet. Vi håber, du får en god oplevelse i vores online butik.

Bemanding

Vi håndterer bestillinger mandag til fredag fra kl. 9-13 Bestillinger, der er foretaget uden for dette tidsrum bliver håndteret den følgende hverdag.

Beskyttelse af personoplysninger

bObles ApS er underlagt den danske persondatalov og enhver behandling af persondata sker under iagttagelse af persondataloven. bObles ApS er jf. persondataloven at betragte som dataansvarlig for de oplysninger der registreres om kunder og besøgende på http://www.bobles.com. Ved køb på bobles.com accepterer du vores politik om beskyttelse af personoplysninger.

bObles indsamler på forskellig vis oplysninger om dig i forbindelse med at du anvender bobles.com. Nedenstående retningslinjer beskriver nærmere hvilken type informationer vi indsamler, hvordan vi behandler disse data, og hvem du kan kontakte såfremt du har spørgsmål eller kommentarer til vores retningslinjer.

Hvilke oplysninger indsamler vi?

bObles indhenter oplysninger om vores brugere på to måder: Gennem såkaldte ‘cookies’ og gennem registrering.
Generelt beder bObles kun om personlige og brugerrelaterede oplysninger, når du ønsker at tilmelde dig nyhedsbreve, konkurrencer eller andre tjenester såsom bObles tumletids event som kan tilmeldes direkte via hjemmesiden. Personlige oplysninger indsamlet af bObles begrænser sig primært til e-mail adresse, navn, adresse, køn og alder, men kan også indeholde andre oplysninger som i disse tilfælde er valgfri for brugeren.

Ved køb på hjemmesiden udbeder bObles ApS sig kundens navn, adresse, telefonnummer samt e-mailadresse, som er nødvendige for at effektuere ordren og som udelukkende anvendes til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år.

Du kan valgfrit få din e-mailadresse optaget på en mailingliste hos bObles, således at du løbende kan modtage nyheder og anden information fra bObles. Denne service kan du selv til enhver tid og uden omkostninger tilmelde og afmelde.

bObles gemmer ikke navne og e-mail adresser på brugere, der har afmeldt tjenester.

Cookies

På www.bobles.com anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Specifikt gør bObles brug af følgende tredjepart cookies.

  • Google Analytics
  • Google Adwords konverteringssporing
  • Google Adwords remarketing
  • Plytix

Hvordan beskytter vi dine personoplysninger?

Det er vigtigt for bObles, at dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Adgangen til alle registrerede brugerdata på bobles.com er begrænset til betroede medarbejdere hos bObles ApS, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre om oplysninger om vore brugere håndteres forsvarligt og under stadig hensyntagen til brugerens rettigheder.

Det er dog desværre ikke muligt at garantere 100 % sikkerhed ved dataoverførsler via Internettet. Når data sendes og opbevares elektronisk er der altid en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til beskyttede data, før de når vores servere. Så selvom bObles forsøger at beskytte dine personlige oplysninger på bedste vis, kan vi ikke sikre eller garantere sikkerheden af nogen information. Du sender altså dine data på eget ansvar.

Hvem deler vi personoplysninger med?

Når du registrerer dig på bobles.com eller på anden vis opgiver dine oplysninger, videregiver eller sælger bObles under ingen omstændigheder oplysninger som kan forbindes med identificerbare individer til tredjepart uden din eksplicitte tilladelse. Ligesom logfiler og anden standardinformation heller ikke bliver videregivet eller solgt til tredjepart.

Ændringer af retningslinjer

Den hurtige udvikling af Internettet kan gøre ændringer i vores behandling af private oplysninger nødvendige. bObles forbeholder sig derfor ret til at opdatere og ændre retningslinjerne i nærværende dokument. Når vi gør det, retter vi også datoen for ‘sidst opdateret’ nederst i dokumentet. I tilfælde af væsentlige ændringer giver bObles dig besked ved at anbringe en meddelelse på bobles.com

Din tilkendegivelse og ændring/sletning af personlige data

Når du besøger bObles accepterer du ovenstående retningslinjer.
Hvis dine personlige oplysninger ændrer sig, eksempelvis din e-mail adresse, eller hvis du ikke længere ønsker at bruge de tjenester som du har tilmeldt dig på bobles.com, er det muligt at opdatere eller slette dine personlige oplysninger ved at sende en mail til [email protected]

Bestilling af varer

Endelig aftale mellem dig og bObles anses for indgået, når bObles har bekræftet ordren. Hvis bObles ikke er i stand til at opfylde din ordre som følge af fx udsolgte varer, kontakter vi dig hurtigst muligt på e-mail. Du er ansvarlig og bærer risikoen for, at de indtastede kundeoplysninger er korrekte, idet bObles ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer disse oplysninger.

Priser og betaling

Den gældende pris er den, som på dagen for bestillingen er angivet på hjemmesiden ud for den pågældende vare. Alle opgivne DKK priser er inkl. dansk moms p.t. 25%. Vi forbeholder os ret til at ændre priser med øjeblikkelig virkning. Forsendelsesomkostninger er ikke inkluderet. Til enhver bestilling af varer afgivet på hjemmesiden skal tillægges et beløb til dækning af forsendelsesomkostninger. Forsendelsesomkostningerne vil fremgå af ordreoversigten samt ligeledes af den ordrebekræftelse der fremsendes. Ordrer over 499 kr leveres fragtfrit. bObles ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort/MasterCard/Maestro/JCB/American Express. Betaling vil først blive trukket på din konto, når vi afsender varen.

Benyttes Viabill til betaling – se handelsbetingelser for Viabill her: http://www.viabill.com/terms

bObles ApS krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer). Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Bemærk også at siden hvor du giver dine kortoplysninger ser anderledes ud end resten af butikken – dette skyldes krav fra PBS om, at siden skal være sikker og oplysninger krypterede.

Levering

bObles ApS sørger for levering med GLS (med mindre andet angives) til modtager. Levering sker på den af kunden oplyste leveringsadresse.

Vi afsender ordren 1-3 arbejdsdage efter du har lagt din bestilling. Da bObles ApS ikke kan garantere lokale udbringningsforhold kan bObles ApS ikke med sikkerhed angive, hvornår varen leveres på kundens adresse. I tilfælde hvor den ønskede vare ikke er på lager på bestillingstidspunktet vil vi kontakte dig med oplysning om det videre forløb. Som forbruger har du ret til at hæve købet, såfremt hele ydelsen er forsinket i forhold til aftale.

Vi leverer i Danmark, Færøerne Grønland og resten af EU med undtagelse af Schweitz. Leveringsomkostninger fremgår af ordrebekræftelsen og betales af køber. Ordre over 499 kr og med levering indenfor Danmarks grænser leveres fragtfrit.

Ved levering uden for EU skal kunden betale told, moms og eventuelle andre afgifter, der pålægges importvarer i leveringslandet. Medmindre andet er anført, er kunden også eneansvarlig for de hermed forbundne formaliteter. Det er udelukkende kundens ansvar at undersøge, om de bestilte varer kan importeres i henhold til leveringslandets lovgivning.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentlig samme stand og mængde inkl emballage, som du modtog den. Da emballagen udgør en væsentlig del af varens værdi, vil det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde, hvis emballagen ikke medfølger. Kunden bærer risikoen for at returvaren er forsvarligt emballeret. Du opfordres derfor til at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen. Hvis du i tilfælde af at pakken går tabt ikke har sendt den som værdipakke, sker forsendelse på dit eget ansvar. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto. Beløbet returneres umiddelbart efter at bObles ApS har modtaget varen retur og har haft mulighed for at kontrollere varen, hvilket som udgangspunkt vil ske senest 14 dage efter modtagelse af varen. Bemærk at omkostninger til returnering afholdes af kunden selv og refunderes ikke. Læs de praktiske detaljer under ”Reklamation og varereturnering”.

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes du rette henvendelse til:

[email protected]

Varereturnering skal også foregå til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at undlade at modtage varen og ved at undlade at hente varen på posthuset.

Det er ikke et krav, men du fremmer hurtig og korrekt ekspedition, hvis du medsender en kopi af den vedlagte ordrebekræftelse/ faktura og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Dog behøves en vis form for identifikation for, at vi kan registrere hvem pakken kommer fra og hvor pengene skal tilbagebetales.

bObles ApS forventer, at du sender varerne hurtigst muligt efter, at du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, at du har fortrudt.

BEMÆRK:

Du kan miste dit købsbeløb helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet fordi:

  • Du har reelt taget varen i brug.
  • Den er blevet beskadiget, imens du havde ansvaret for den.
  • Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskab og den måde, som den fungerer på.

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til [email protected] eller via telefon +45 3315 1040
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Varen skal sendes til:

Mike Mikkelsen Aps
Vestre Landevej 262
4952 Stokkemarke
Mærket: Reklamation

Når du returnerer varen i forbindelse med reklamation, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til [indsæt beløb] kr. for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer, som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og bObles ApS har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer til din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.

Samlet aftale

Disse betingelser udgør sammen med hjemmesidens priser, kontrakt detaljer og retningslinjer vedr. beskyttelse af personoplysninger, den samlede aftale der relaterer sig vores levering af varer til dig.

Kontaktoplysninger

Vi besvarer gerne de spørgsmål du måtte have vedr. disse handelsbetingelser eller andre aspekter af vores service. Kontakt venligst vores kundeservice på telefon +45 3315 1040 eller e-mail [email protected]

Sidst opdateret: 27. Maj 2016

X