Gå videre
Råd og vejledning til din baby på 4 måneder

Herunder finder du videoer fra vores fageksperter der giver gode råd og vejledninger samt øvelser til en baby på 4 måneder.

Her kommer en god øvelse til balancesansen

Nu skal vi lave en øvelse, der går ind og arbejder med balancesansen. Nu skal vi nemlig trille. 

Husk al nyt kan være lidt skræmmende, det kender vi også fra os selv, når vi skal prøve noget nyt. Det er typisk rart lige at se tingene lidt an.

Det samme skal dit barn, og der er mange nye ting hver dag for et lille barn, der lige er kommet til verden.

Husk derfor at de første gange I laver en ny øvelse, kan der godt komme lidt klynk og gråd. Men jo flere gange I laver den samme øvelse, desto bedre får dit barn det med at lave den.

Vær opmærksom på følgende:
• Har dit barn sikker nakkekontrol eller er der behov for støtte?
• Vær opmærksom på dit barn - er det sjovt?

Husk også at lave øvelsen igen i morgen og igen om nogen dage, så dit barn bliver mere og mere fortrolig med at trille.

Gitte Meilandt Siersbæk | Ergoterapeut

Trille på ben

Lig på maven og leg til kroppen bliver stærk og sej

Nu skal vi se nærmere på en af de rigtige gode øvelser til din baby. Nemlig det her med at ligge på maven.

Du har sikkert hørt en masse om det allerede og med god grund, fordi maveliggende nemlig er godt for mange ting.

At ligge på maven er godt for:

• Ryg
• Nakke
• Skuldre

Husk at når du træner dit barns styrke i overkroppen (ved at ligge på maven), så danner det et solidt fundament, for alt det dit barn skal senere - f.eks. at komme godt i gang med at kravle.

Sørg for også selv at komme ned på gulvet med dit barn. Skab øjenkontakt med dit barn, så bliver det hele lidt sjovere, og den hårde træning kan måske holdes ud lidt længere, når mor eller far også er med.

Gitte Meilandt Siersbæk | Ergoterapeut

Lig på maven = kanon træning

Øvelse: Selvkrammer

Det bedste er at få et ordenligt kram af en, du holder af. Det næstbedste er at give sig selv en krammer. Hvornår har du mon sidst givet dig selv et kram? 

I denne øvelser viser fysioterapeut og kiropraktor Lise Thode Larsson, hvordan du hjælper dit barn med en selvkrammer.

Lise Thode Larsson | Fysioterapeut & kiropraktor

Øvelse: Selvkrammer

Stimuler fordøjelsen igennem bevægelse

Fysioterapeut og kiropraktor Lise Thode Larsson viser her, hvordan du kan være med til at hjælpe dit barn til en god fordøjelse. Faktisk er øvelserne så gode, at de sagtens kan overføres til os selv, hvis man selv døjer med lidt hård mave en gang i mellem.

Vær endelig ikke bange for at tage fat, når du laver øvelsen med dit barn. Sørg for en god øjenkontakt og bliv kun ved så længe, dit barn synes, det er sjovt.

Lise Thode Larsson | Fysioterapeut & kiropraktor

Sådan kan du hjælpe dit barn med fordøjelsen

Dyk videre ned i dit barns motoriske udvikling

Har du lyst til at se endnu flere videoer fra vores fageksperter kan du gå videre til måned 5 for dit barn ved at klikke på knappen herunder.

Gå videre til 5. måned

Fri fragt ved 499 kr.

Køber du for over 499 kr. så giver vi fragten til nærmeste pakkeboks helt gratis.

1-3 dages levering

Bestiller du dit bObles inden kl. 12. på hverdage sender vi din vare afsted samme dag.

100 dages returret

Fortryder du dit køb har du altid 100 dages fuld returret, når du handler hos bObles.